עקבו
פודקאסט מלחמות ה-AI

בלוג

מלחמות ה-AI הפודקאסט

הצטרפו לקהילה שלנו! הדרכות ותוכן בחינם!

פודקאסט מלחמות ה-AI | שי זמרחי | בינה מלאכותית מרצה | הרצאות

BLOG

פרק 5 – האתגרים המשפטיים בעידן הבינה המלאכותית

בינה מלאכותית סטאטוס משפטי

בפרק החמישי של הסדרה “מלחמות ה-AI“, הייתה לי הזכות לארח את עורך הדין אסף כהן צידון, מומחה בקניין רוחני, בינה מלאכותית ודיני משפט מסחרי. אסף, שהפך לדמות מוכרת בזכות פרסומים רבים בתחום, חשף בפני ובפני המאזינים תובנות מרתקות על הקשר המורכב בין בינה מלאכותית לעולם המשפט.

ישר לשאלות הקשות

השיחה התחילה בדיון פילוסופי ועמוק על השפעת הבינה המלאכותית על תחום המשפט. אסף העלה שאלות מהותיות: האם הגיע הזמן להתייחס לבינה מלאכותית כאל ישות משפטית נפרדת? כיצד יש לטפל בזכויות וחובות של יצירות AI, כמו תמונות או תוכנות שנוצרו באמצעותה? האם יש לתת לבינה מלאכותית מספר זהות, דומה לאדם?

בינה מלאכותית סטאטוס משפטי | שי מזרחי אסף צידון מלחמות ה-AI עולם המשפטים
שי מזרחי (מימין), אסף כהן צידון (משמאל) – מתוך הפודקאסט

האתגרים המשפטיים כיום

החלק השני של השיחה התמקד באתגרים משפטיים שמעוררת הבינה המלאכותית. אסף עסק בשאלות כמו בעלות על תוכן שנוצר על ידי AI, והשפעתה של הבינה המלאכותית על זכויות יוצרים וסימני מסחר. דנו גם בנושאים כמו השימוש הבטוח והאחראי בבינה מלאכותית, ובהבדלים המשפטיים בינה לבין יצורים חיים אחרים.

בינה מלאכותית סטאטוס משפטי – גישה שונה במדינות שונות

במהלך הראיון, ניתחנו גם את ההשפעה של החוקים השונים ברחבי העולם על הבינה המלאכותית, בוחנים את המדיניות של מדינות שונות כמו ישראל, ארצות הברית, אירופה וסין.

המפגש עם עורך הדין אסף כהן צידון היה לא רק מעמיק אלא גם מאד מעשיר, והוא פתח צוהר להבנה טובה יותר של המרחב המשפטי המורכב הקשור לבינה מלאכותית. הראיון, המוקלט במלואו, זמין לצפייה ולהאזנה ביוטיוב בספוטיפיי וגם פה באתר ומציע הצצה מרתקת לעולם החדש והבלתי נתפס של הבינה המלאכותית והמשפט.

צפייה בפודקאסט

כיצד תחום הבינה מלאכותית סטאטוס משפטי יתפתח?

הצטרפו לקהילה שלנו! הדרכות ותוכן בחינם!

פרק 5 – האתגרים המשפטיים בעידן הבינה המלאכותית

מאמרים נוספים